- Obniżka

Polityka prywatności
Warunki dostaw
Nie wszystko co dobre zarezerwowane jest dla S-Works - nowy Stumpjumper Comp Carbon 29 ma taką samą, wykonaną w całości z karbonu 11m ramę i tylny trójkąt, tyle że zabudowaną solidnym osprzętem w bardziej przystępnej cenie, jak 12-biegowa grupa SRAM NX Eagle 12.
Projektując nowego Stumpjumpera mieliśmy jasno określony cel - stworzyć optymalnego szlakowca, z którym będziesz rozumiał się bez słów. Szybko zrozumieliśmy, że kluczem do czucia roweru jest sztywność. Spójrz na to z takiej perspektywy: jeżeli w trakcie jazdy ręce odczuwają ruch ramy inaczej niż nogi, mózg nie jest w stanie przetworzyć sprzecznych sygnałów i ocenia, że rower jest niestabilny. Aby wszystko grało, trzeba wybrać odpowiednie materiały, kształty, a następnie połączyć je w spójną całość.
Rozpoczęliśmy od opracowania własnego testu sztywności górali, aby następnie ocenić budowę ramy z wykorzystaniem analizy elementów skończonych (FEA) i zobaczyć, gdzie niezbędna jest korekta sztywności. Odkryliśmy przy tym ciekawą zależność: ramy w rozmiarze L i XL wymagały usztywnienia przodu, podczas S i M były wręcz idealne. Mając tę wiedzę, mogliśmy o 20 % poprawić efektywność konstrukcji ramy, która jest obecnie jedną z najlżejszych na rynku.
Aby zrealizować ambitne cele w zakresie sztywności musieliśmy opracować całkowicie nową konstrukcję ramienia bocznego. Przód i tył ramy połączone są w trzech punktach, a ramię boczne odpowiedzialne jest za sztywność tego połączenia oraz pozwala odchudzić tylny trójkąt o około 100 gramów. Dzięki niemu praca tylnego zawieszenia ma teraz minimalny wpływ na ugięcie ramy.
Pozostając przy zawieszeniu - opracowaliśmy indywidualną regulację Rx Trail Tune tylnego amortyzatora i widelca. Charakterystyka zawieszenia jest w dużym stopniu zależna od rozmiaru ramy i kół oraz wzrostu i wagi kolarza, a dzięki Rx Tune wartości wyjściowe są zawsze bliskie średnim, dając maksymalny możliwy zakres dostosowania do własnych preferencji i stylu jazdy. Kolejnym kluczowym zagadnieniem było dopasowanie charakterystyki zawieszenia do rozmiaru kół, dlatego Rx Tune został opracowany niezależnie dla każdej z platform. Nieważne więc, jakie koła wybierzesz - amortyzacja zawsze będzie pracowała linearnie.
Nie zapomnieliśmy oczywiście o komforcie codziennego użytkowania roweru. Przywróciliśmy gwintowany suport i zostawiliśmy miejsce na opony do rozmiaru 3.0. Dzięki zastosowaniu amortyzatora w standardzie metrycznym możesz zmienić oryginał na dowolny inny model. Unowocześniliśmy również SWAT™ Box, który jest teraz lżejszy, zgrabniejszy i pojemniejszy, Wśród opcji indywidualnego dopasowania Stumpy'ego nie mogło zabraknąć Flip Chip, który po zmianie ustawienia z High na Low obniża suport o 6 mm i zwiększa nachylenie główki ramy o pół stopnia. Zaskoczy Cię również kilka szczegółów, jak nowa żebrowana osłona łańcucha, dzięki której praca napędu jest niemal niesłyszalna. A jeżeli szukasz prostszego sposobu na linki w karbonowej ramie, to raczej go nie znajdziesz - w każdym rozmiarze ramy wystarczy wcisnąć linkę z jednej strony, a tunel gładko wyprowadzi ją z drugiej. Zapomnij o przeciąganiu nici, szprychach, magnesach i innych podobnych nonsensach.
Na osprzęt składają się wysokiej jakości komponenty, w tym 12-biegowy napęd SRAM NX Eagle, hamulce tarczowe SRAM Guide R, widelec i tylny amortyzator FOX oraz koła Roval Traverse 29.
RamaFACT 11m, full carbon chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 140mm of travel
Widelec - FOX FLOAT Rhythm 34, GRIP
Damper - 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm, tapered alloy steerer, 150mm of travel
Amortyzator - FOX FLOAT DPS Performance, Rx Trail Tune, rebound and 3-position compression adjust, 210x50mm
Przednia piasta - Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
Tylna piasta - Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Szprychy - DT Swiss Industry
Obręcze - Roval Traverse 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready, 28h
Dętki - Standard, Presta valve
Przednia opona -Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"
Tylna opona - Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss ready, 29 x2.6"
Mechanizm korbowy - SRAM NX Eagle, DUB, 170mmWieńceSteel, 30T
Suport - SRAM DUB, threaded BBManetkiSram NX Eagle, trigger, 12-speed
Tylna przerzutka - SRAM NX Eagle, 12-speed
Kaseta - SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
Łańcuch - SRAM NX Eagle, 12-speed
Przedni hamulec - SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200mm
Tylny hamulec - SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180mm
Kierownica - Specialized Trail, 6061 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 780mm, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy - Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thicknessMostek Specialized Trail, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło - Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca - X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, S: 125mm, M/L/XL: 150mm of travel
Zacisk sztycy - Alloy, 38.6mm
Pedały - Specialized Dirt
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Indeks: 38779
Producent: SPECIALIZED
93321-5204
Indeks: 40177
Producent: SPECIALIZED
93323-7004
Indeks: DART-A0246
Producent: Dartmoor
DART-A0246
Indeks: 40310
Producent: SPECIALIZED
95223-5104
Indeks: 40940
Producent: SPECIALIZED
95223-5714
Indeks: 41496
Producent: SPECIALIZED
96824-5603
Indeks: 43004
Producent: SPECIALIZED
93825-5704
Indeks: DART-A0114
Producent: Dartmoor
DART-A0114
Indeks: 40309
Producent: SPECIALIZED
96422-5103
Indeks: DART-A0107
Producent: Dartmoor
DART-A0107